14.3.12

2012

Πάνε δυο βδομάδες από το τέλος των blogoscars (και των Oscars αλλά ποιος τα κλάνει αυτά). Η νέα κινηματογραφική έχει επισήμως ξεκινήσει. Σε μια πρόσφατη αναζήτησή μου για ένα ανάλογο αφιέρωμα στο reel συνειδητοποίησα ότι οι καλές ταινίες τελειωμό δεν έχουν και ούτε φέτος θα ηρεμήσουν τα ματάκια μας. Τι εννοώ; Θα σου πω αμέσως αναλυτικά σε μια μίνι περιήγηση στο τι μας περιμένει από ταινίες μέσα στο 2012. Εναλλακτικά μπορείς να ονοματίσεις το ποστ αυτό ως ένα υπερβολικά πρόωρο ποστ προγνωστικών για τα blogoscars 2013 (και τα Oscars 2013 αλλά ποιος τα κλάνει αυτά - μια μικρή φωνούλα μέσα μου λέει "εσύ παλιο-υποκριτή").



Αρχικά ας πιάσουμε τις πιο αρτιστίκ για να μη μας λένε και τίποτα του συρμού χολιγουντιανόπαιδα. Έχουμε και λέμε, φέτος επιστρέφει ο Wes Anderson. Εγώ να σου πω την αλήθεια μου στους Tenembaums με είχε πάρει ο ύπνος αλλά δεν φταίει η ταινία, πολύ όμορφη ήτανε, εγώ φταίω που ήμουν ξενύχτης. Βέβαια την ταινία δεν την έβαλα να την ξαναδώ από την αρχή όπως έπρεπε και από τότε λέω ότι "ναι μου άρεσε αλλά την είχα δει πιο παλιά, δε θυμάμαι πολλά". Ο Anderson όμως ενδιαφέρουσα προσωπικότητα και ακόμα πιο ενδιαφέρον το Moonrise Kingdom, η καινούργια του ταινία που θα ανοίξει το 65ο Φεστιβάλ των Καννών και στην οποία παίζουν η Tilda Swinton, o Edwart Norton, η Tilda Swinton, o Bill Murray, η Tilda Swinton, o Bruce Willis, η Tilda Swinton και η Frances McDormant. 31 Μαϊου θα βγει στην Ελλάδα, θα πληρώσω και θα τη δω στο σινεμά, αμέ! Αυτή τη φορά χωρίς ξενύχτι.

Παρακάτω, έχουμε το Stoker, την πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Park Chan Wook, του θεούλη που σκηνοθέτησε εκείνη την ταινιάρα το Old Boy. Και σα να μην είναι αρκετό το ότι στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Nicole Kidman, Matthew Goode και Mia Wasikowska, το σενάριο το γράφει ο (wait for it) Wentworth Miller! O ποιος; Ο Wentworth Miller. O Prison Break. Όχι δεν σου κάνω πλάκα. Κοίτα εγώ το Prison Break μέσα στην καρδιά μου το έχω και τον Wentworth μέσα στην... αχεμ, αλλά ότι μου φάνηκε λίγο αστείο μου φάνηκε, την αλήθεια θα την πω. O Miller πάντως δηλώνει επηρεασμένος από Dracula και Hitchcock και άμα δεν έχεις πειστεί ακόμα μάθε ότι βρέθηκε στο Top 10 του moviefone για τα καλύτερα unproduced σεναρία που κυκλοφορούν στο Χόλιγουντ (πιο κουλό Τοπ 10 δεν έχω ξαναματαδεί).



Μια γεύση από Sundance, γιατί είμαστε και ίντι παιδιά. Το The Surrogate κατενθουσίασε κόσμο και κοσμάκη, κέρδισε βραβείο κοινού αλλά και ειδικό βραβείο συνολικής ερμηνείας από την κριτική επιτροπή και όλα δείχνουν πως θα είναι η φετινή ίντι ταινία που θα φτάσει μέχρι και τα Όσκαρ αλλά δε θα σταυρώσει βραβείο. Είναι ένας παράλυτος ποιητής λέει, θέλει να χάσει την παρθενιά του και προσλαμβάνει μια επαγγελματία sex therapist για να τον ξεπαρθενιάσει. Αν εξαιρέσουμε ότι πρωταγωνιστής είναι ο John Hawkes που να με συμπαθάς άλλα όποια ταινία του και αν έχω δει με έχει πάρει ο ύπνος, στο ρόλο της sex therapist βρίσκεται η Helen Hunt ενώ στην ταινία παίζει και ο William H. Macy (ShamelessShamelessShamelessαχπόσοαγαπώτοShameless).



Άμα πριν 10 χρόνια μου έλεγες ότι ο Ben Affleck σκηνοθετεί και μάλιστα καλά θα γελούσα. Δυνατά. Αλλά αυτό το παιδί τελικά είναι όλο εκπλήξεις πίσω από την κάμερα. Το Argo είναι η επόμενη του δουλειά και, όχι ότι τρελαίνομαι με την υπόθεση (η προσπάθεια απελευθέρωσης 6 κρατούμενων στην Τεχεράνη Αμερικανών διπλωματών κατά τη διάρκεια της ιρανικής κρίσης ομηρείας το 1979), αλλά και μόνο που παίζουν οι Bryan Cranston και Victor Garber εγώ θα τη δω και θα την αγαπήσω. 




Δεν θα το παίξω δήθεν γαμάτος και κουλ. Το πρώτο πράγμα που αναρωτήθηκα όταν είδα το τρέιλερ του On the Road του Walter Sales ήταν "ποιος είναι αυτός ο ξανθός γλύκας δίπλα από την Kristen Stewart και τον Sam Raili;" (η απάντηση είναι: ο Garrett Hedlund, το μόνο ενδιαφέρον πράγμα στο TRON: Legacy). Όχι δεν έχω διαβάσει το ομώνυμο βιβλίο του Jack Kerouac και άμα κρίνω από τη σχέση που έχω με τη λογοτεχνία τα τελευταία χρόνια δεν προβλέπεται να το κάνω, αλλά η ταινία βρωμάει τόσο "Ημερολόγια Μοτοσυκλέτας" που είναι σχεδόν αδύνατο να της αντισταθώ. Άσε που παίζουν και οι Kirsten Dunst, Viggo Mortensen, Amy Adams και Steve Buscemi.



Να και ένα βιβλίο που έχω διαβάσει! "Η Ζωή του Πι" μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον Ang Lee και η αλήθεια είναι πως το βιβλίο είναι συναρπαστικό και άλλο τόσο συναρπαστική η ιδέα της μεταφοράς του στη μεγάλη οθόνη από έναν τόσο μεγάλο σκηνοθέτη! Για την ιστορία, πλοίο μεταφέρει ζώα, πλοίο βυθίζεται, ο Πι επιβιώνει σε μια βάρκα παρέα με μια ύαινα, μια τίγρη, έναν ουρακοτάγκο και μια ζέβρα. Πολύ βουκολικό!



Άλλη μια αποκάλυψη σας έχω για σήμερα. Δεν έχω δει καμία ταινία του Woody Allen πριν το 2006 (edit: είδα προψές το Νευρικό Εραστή, πολύ μ' άρεσε). Ναι ντρέπομαι αλλά δεν έτυχε, τι να κάνω! Παρ' όλα αυτά το Midnight in Paris το λάτρεψα και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με το Nero Fiddled και ας εκτυλίσσεται στην πρωτεύουσα της πιο εκνευριστικά αντιπαθητικής χώρας της Ευρώπης (στη Ρώμη αναφέρομαι - ας έβγαζες και εσύ 6 μήνες στο erasmus πλάι σε άλουστες Ιταλίδες και κάγκουρες Ιταλούς και θα σου λεγα εγώ!). H υπόθεση είναι άγνωστη αλλά το καστ πολλά υποσχόμενο: Jesse Eisenberg, Penelope Cruz, Ellen Page, Alec Baldwin, Alison Pill, Judy Davis πλάι στην αυτού μεγαλειότητα Woody Allen αλλά και στον (άκουσον άκουσον) Roberto Benigni!




Ο Steven Spielberg μπορεί να ήταν σκέτη απογοήτευση φέτος με το μαμόθρεφτο War Horse του αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάψω να τον αγαπώ. Εξάλλου φέτος γυρίζει σε πιο κλασσικά μονοπάτια και ασχολείται με τη βιογραφία του Άμπρααμ Λίνκολν και συγκεκριμένα τις τελευταίες μέρες της ζωής του και την έξοδο των ΗΠΑ από τον εμφύλιο πόλεμο. Βερεσέ τα ακούω αυτά, το καστ όμως δεν μπορεί να περάσει εύκολα στο ντούκου: Daniel Day Lewis και Sally Field ως κύριος και κυρία Lincoln και στους ρόλους 1002 πολιτικών, συγγενών και άλλων οι Joseph Gordon Levitt, Tommy Lee Jones, James Spader, Jackie Earle Haley, Lee Pace (καρδούλες πολλές καρδούλες), John Hawkes και David Strathairn.



Η απόλαυση κάθε σινεφίλ είναι να βλέπει Tarantino. Ας το παραδεχτούμε. Αυτός ο άνθρωπος και μιούζικαλ να γυρίσει πάλι καλά θα το κάνει. Φέτος το ρίχνει στο σπαγγέτι γουέστερν και συγκεντρώνει ένα καστ που περιλαμβάνει τα εξής ονόματα: Jamie Foxx, Leonardo Di Caprio, Christoph Waltz, Joseph Gordon Levitt, Sasha Baron Cohen, Samuel Jackson, Kurt Russell, Don Johnson, RZA, Anthony LaPaglia και Kerry Washington έτσι για να σπάσει λίγο η ψωλίλα. Με άλλα λόγια, της πουτάνας το κάγκελο στο Django Unlimited που εξιστορεί την περιπέτεια ενός απελευθερωμένου σκλάβου που διασχίζει την Αμερική παρέα με έναν Γερμανό οδοντίατρο - κυνηγό επικηρυγμένων αναζητώντας την γυναίκα του που βρίσκεται αιχμάλωτη από έναν σαδιστή ιδιοκτήτη φυτείας (τι φυτείας ιδέα δεν έχω). 



Μιας και πιάσαμε τις απολαύσεις πάμε σε μια μεγάλη δικιά μου απόλαυση, τον Bazz Luhrmann! Ντάξει, το Australia δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο, δεν αντιλέγω, αλλά σε κάθε σου επιχείρημα κατά του Bazz εγώ θα απαντώ με δύο λέξεις: Moulin Rouge! Για να μην αρχίσω να αναλύω το μεγαλείο της εν λόγω ταινίας θα πω απλώς ότι φέτος ο Luhrmannάκος διασκευάζει το "The Great Gatsby" και έχει για πρωταγωνιστές τον Leonardo DiCaprio, την Carey Mulligan, τον Joel Edgerton και τον Tobby Maguire. Έτσι απλά.

Και μιας και θυμήθηκα τα μιούζικαλ, ω θεοί τι είναι αυτό που θα δούμε φέτος!! Ο Tom Hooper μεταφέρει τους "Άθλιους" του Ουγκό στη μεγάλη οθόνη αλλά σε μιούζικαλ παρακαλώ πολύ, σαν το γνωστό του Broadway! Βέβαια οι πληγές του Nine είναι ακόμα ανοικτές (που οκ, μια χαρά ταινία ήταν αλλά με τέτοια καστάρα είχε προοπτικές για ΠΟΛΥ καλύτερα) οπότε ας κρατήσουμε καλύτερα μικρό καλάθι αυτή τη φορά και ας είναι πολλά τα κεράσια που ακούμε: Hugh Jackman, Anne Hathaway, Russell Crowe, Amanda Seyfried, Sasha Baron Cohen, Helena Bonham Carter, Eddie Redmayne, όλοι μαζί στην ίδια οθόνη. Δηλαδή νισάφι πια με αυτές τις καστάρες, θα χρειαζόμαστε 20άδα στα blogoscars του 13!



Εγώ θα γράψω για αυτή την ταινία και ας μη σταματά ο Gee να συγκρίνει την Keira Knightley με την Μιμή Ντενίση. Ο Joe Wright διασκευάζει το Anna Karenina με την Keira Knightley, τον Jude Law, την Kelly MacDonald, τον Aaron Johnson, την Olivia Williams και την Emily Watson στο ερμηνευτικό τιμόνι. Μου φέρνει λίγο Atonoment στο μυαλό ο συνδυασμός Joe Wright και Keira Knightley (και Dario Marianelli στη μουσική) αλλά ο Aaron Johnson μου θυμίζει ακόμα έντονα το αισχρό Albert Noobs και τα αισθήματα μου για την ταινία είναι ακόμα ανάμεικτα. Όπως και να χει, περιμένω να δω ποια σκηνή θα κάνει μονόπλανο ο Wright.



Ας πιάσουμε όμως τίποτα πιο εμπορικό γιατί μας έφαγε η κουλτούρα και η διανόηση! The Dark Knight Rises, ή αλλιώς ο οργασμός σε δύο ώρες κινηματογραφικού χρόνου. Τέλος για την τριλογία του Christopher Nolan λοιπόν με τον Tom(I'm getting)Hardy(just by saying your name) στον ρόλο του κακού, τους Marion Cottillard και Joseph Gordon Levitt να παίρνουν προαγωγή μετά το Inception και την Anne Hathaway σε ρόλο catwoman! ΝΙΑΟΥ!




Μια σειρά ταινιών έρχεται στο τέλος της, άλλη μία ξεκινάει. Μετά την επιτυχία της τριλογίας με τις περιπέτειες του Bourne (που επισφραγίστηκε και με 3 Όσκαρ για το Ultimatum) ένας καινούργιος πράκτορας, o Aaron Cross, αποκτά τη δικιά του ταινία. Κάτι σαν spinoff θα είναι το The Bourne Legacy το οποίο δεν θα έχει καμιά σχέση με τον Bourne αυτόν καθ' αυτόν αλλά θα εκτυλίσσεται στο ίδιο universe. Τη σκυτάλη από τον Matt Damon παίρνει ο Jeremy Renner και ο Tony Gilroy, σεναριογράφος της πρώτης τριλογίας, προάγεται σε σκηνοθέτης. Ίδιο σύμπαν, άλλο πρόσωπο, μακάρι να μην είναι φτηνή αντιγραφή ή επανάληψη του original υλικού.




Και τώρα φτάσαμε στην ΑΠΟΛΥΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΤΑΙΝΙΑ. 13 Δεκεμβρίου η πρεμιέρα, 12 εγώ θα έχω στηθεί έξω από τα Village. Ναι, τα Village, γιατί άμα δεν σκάσω το 12εύρω για να δω την ταινιάρα σε τρεις διαστάσεις δε θα ησυχάσω! Εννιά ολάκερα χρόνια πέρασαν απ' όταν τελείωσε η τριλογία του Άρχοντα, 15 φορές την έχω δει από τότε την τριλογία, ξανά και ξανά, και με κομμένες σκηνές έτσι για την υπερβολή του θέματος! Φέτος τα Χριστούγεννα αποκτούν ξανά νόημα! To The Hobbit έρχεται επιτέλους, ο Peter Jackson επιστρέφει στη Μέση Γη και εγώ βλέπω το τρέιλερ και με πιάνουν κάτι συναισθηματισμοί σε φάση λες και ήμουν εγώ ο Φρόντο ξέρω γω και είχα αφήσει ψυχή και σώμα στο Rivendale, στη Mordor και στο Shire!




Σαν φτηνό αντικατάστατο μοιάζει το Hunger Games μέχρι την επικίλα του Δεκέμβρη. Που να σου πω την αλήθεια εμένα αυτό το πρότζεκτ δε μου γεμίζει καθόλου το μάτι αλλά για να λένε τόσοι και τόσοι πόσο γαμάτο είναι το βιβλίο και τι ωραία τι καλά θα γίνει ταινία βουρ να τρέξουμε, ε είμαι και επιρρεπής δεν θέλω και πολύ. Σε καμιά 10αριά μέρες θα λυθούν οι απορίες για το κατά πόσο η ταινία είναι μούφα ή όχι, αλλά με τέτοιο όνομα και υπόθεση σα να φοβάμαι λίγο.




Μεταξύ μας, εμένα ούτε το Iron Man, ούτε το Thor, ούτε το Captain america μου άρεσε. Τώρα γιατί έχω ψηθεί τόσο πολύ να δω το The Avengers που περιλαμβάνει αυτούς τους τρεις συν άλλους τρεις υπερήρωες της ίδια συνομοταξίας ούτε που ξέρω! Είναι μάλλον αυτό το overdose δράσης, είναι και ο Joss Whedon στην καρέκλα του σκηνοθέτη, είναι και που περιμένω πως και πως να γελάσω με την Cobie Smudlers σε ρόλο βαριάς και ασήκωτης στρατιωτίνας, είναι που παίζει και ο Jeremy Renner γυμνός (όχι; κρίμα!). 4 Μαΐου θα μάθουμε αν αξίζει ο σαματάς.



Δεν ξέρω τι λέτε εσείς αλλά το Magic Mike εγώ θα το δω μόνο και μόνο για τα αγόρια που γδύνονται. Απόλυτο guilty pleasure για το 2012 η ταινία του Steven Soderbergh αν και πολύ φοβάμαι ότι θα είναι PG-13 και δεν θα δούμε ούτε ένα κωλαράκι. 



Τι το τόσο ενδιαφέρον είχε η ιστορία της Debbie και του Pete στο Knocked Up ώστε να θέλει κανείς να δει τη συνέχεια; Τίποτα. Στο Τhis Ιs 40 όμως παίζουν πέραν του Paul Rudd και της Leslie Mann, η Melissa McCarthy, o Jason Segel, η Megan Fox, o Albert Brooks και ο John Lithgow! Και συγγνώμη κιόλας αλλά το Knocked Up ήταν ταινιάρα (όχι, καθόλου δεν ντράπηκα για αυτό που μόλις τώρα είπα).

Για την ιστορία, οι "καλές" ταινίες που βγαίνουν φέτος και φλερτάρουν με βραβεία και box office είναι πολύ περισσότερες από αυτές αλλά να με συμπαθάτε εγώ έγραψα μόνο για αυτές που θα πλήρωνα να δω στο σινεμά. Για τις υπόλοιπες πάρτε μια λίστα και ψάξτε στο imdb μονάχοι σας (τέτοιος είμαι):

The Master - Paul Thomas Anderson και σαϊεντολογία, not my cup of tea, αν και θα σαρώσει στα Όσκαρ
Zero Dark Thirty - Bin Laden και Kathryn Bigelow με καλό καστ (Chastain, Ramirez, Strong, Pratt, Chandler) a little bit more of my cup of tea but not so much, still
Brave/Frankenweenie/Paranorman - Γαμηστερά κινούμενα σχέδια. Σινεμά δύσκολα, κατέβασμα εύκολα!
Gravity - Alfonso Cuaron σε συμπαθώ αλλά που πας με τέτοιο καστ; (Bullock και Clooney)
The Place Beyond the Pines - αγαπητέ Cianfrance, βάζεις στο καστ σου πλάι στον Gosling την Eva Mendes και τον Bradley Cooper και περιμένεις να σε πάρουμε στα σοβαρά;
World War Z - τον Marc Foster τον εκτιμώ απ' όταν είδα το Monster's Ball, τα ζόμπι τα εκτιμώ ακόμα περισσότερο αλλά περιμένω να δω τρέιλερ για να πειστώ ότι αξίζει τα λεφτά του
Killing them Softly - Pitt, Liota, Jenkins, Gandolfinni σε μαφιόζικη ταινία, όχι άσχημα
The Grandmasters - Wong Kar Wai.. ΖΖΖΖΖΖ
Love - Καινούργιος Haneke.. Ας τελειώσω πρώτα την Λευκή Κορδέλα και μετά το βλέπω κι αυτό
Mirror Mirror - αγαπητέ Tarsem με την Χιονάτη δεν παίζουμε! (ακούς εκεί κακιά μάγισσα η Julia Roberts!)
Snow White and the Huntsman - ενώ η Charlize! Βέβαια! Wait.. Χιονάτη η Kristen Stewart;;
The Cabin in the Woods - ντάξει, είναι Joss Whedon, αλλά η χαμηλή βαθμολογία του imdb είναι κάπως αποθαρρυντική
Hyde Park Hudson - o Murray παίζει τον Roosevelt και θέλει απελπισμένα να πάρει ένα Όσκαρ. Ας θέλει.
The Dictator - κερδίζει credits μετά την επεισοδιακή εμφάνισή του στα Όσκαρ αλλά και πάλι...
Dark Shadows - ναι είναι Tim Burton, αλλά τα βαμπίρ είναι πασέ, το καστ μια απ' τα ίδια και η όλη ταινία μοιάζει με ξαναζεσταμένο φαγητό
Wettest County - μετράει λόγο καστ (Chastain με Oldman και Hardy) αλλά είναι μαθηματικά αποδεδειγμένο ότι ταινίες με γκάνγκστερ δύσκολα μ' αρέσουν 
Skyfall - James Bond και Javier Bardem με πλατινέ μαλλί. Ευχαριστώ δε θα πάρω
The Amazing Spiderman - η ίδια ιστορία από την αρχή με διαφορετικούς πρωταγωνιστές και σκηνοθέτη. Webb, Stone και Garfield σας αγαπώ αλλά ΟΧΙ ΤΟΣΟ!
Prometheus - ...


σίγουρα έχω ξεχάσει κάποιες, να με συμπαθάς! (οι καινούργιες των Polley, Coen και Refn δεν πιάνονται, παίζει να βγουν και το 2013)

3 σχόλια:

  1. Pote vgainei to Dark Shadows? Thelw polu na to dw! Kai pisteuw oti an enas skinothetis exei proswpiki upografi, kai dunamiko cast de simainei aparaitita stasimotita!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απ' όσο ξέρω βγαίνει στις αίθουσες στις 17 Μαϊού και από το τρέιλερ φαίνεται ότι τελικά αξίζει, το αδίκησα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. eida to mirror mirror, kai dilwnw oti i kakia-filoxrimati julia roberts itan olo to clue tis tainias telika parolo pou oi gurw kritikes itan kathola apotharruntikes! apo kei kai pera perimenw kai egw enagwniws to dark shadows, giati o burton einai epituxia, apodedeigmena!

    ΑπάντησηΔιαγραφή